Cijenjeni čitaoci i čitateljice,

u XXIII svesku časopisa Obrazovanje odraslih možete čitati sljedeći sadržaj:

 

 

ČLANCI

Amir Pušina

Praktična inteligencija – jedna netipična empirijska provjera

 

Kerima Delibašić, Đenita Tuce

Uspješno starenje: Teorijske koncepcije, odrednice i intervencije

 

Lejla Mustoo Başer

Subjective Well-being of Female Nursing Home Residents and Elderly Widowed Females Living with Families: Perspectives from Bosnia and Herzegovina

 

Indira Husić, Amela Dautbegović

Prevalencija anksioznosti, depresivnosti i stresa kod studenata i razlike u razini simptoma s obzirom na spol i dob

 

Emina Škorić

Komparativna analiza sistema obrazovanja odraslih u Bosni i Hercegovini i zemljama jugoistočne Evrope

 

 

INTERVJU

Mujo Slatina

O statusu andragogije u Bosni i Hercegovini i mogućnosti osnivanja studijskog programa andragogije

 

 

IN MEMORIAM

Prof. dr. Mujo Slatina (1945-2023)

Dr. sc. Emir Avdagić (1974-2023)

 

 

Poziv za dostavljanje radova za svezak XXIV dostupan je putem web stranice časopisa: https://ccu.bkc.ba/

Časopis Obrazovanje odraslih/Adult Education objavljuje originalne naučne i stručne radove iz oblasti obrazovanja i učenja odraslih.

Časopis objavljuje i saopćenja, recenzije, dokumente i informacije o praksi i politici obrazovanja odraslih u Bosni i Hercegovini i regionu, prikaze i osvrte, aktuelne članke iz stranih časopisa, kao i informacije o značajnim događajima iz zemlje, regiona, Evrope i svijeta koji se odnose na obrazovanje i učenje odraslih.

Recenzentski postupak

 

Svi pristigli prilozi najprije prolaze procjenu urednika, te se zatim upućuju na dvostruko slijepu recenziju od strane barem dva recenzenta, jednog domaćeg i jednog inostranog. Recenzent ne može biti sa iste institucije kao autor priloga. Prijevodi, prikazi knjiga, te izvještaji sa znanstvenih i stručnih skupova prolaze samo uredničku recenziju.

Recenzenti ocjenjuju metodološku i sadržajnu korektnost rada, te prikladnost profilu časopisa. Anonimizirani komentari recenzenata šalju se autoru, koji, ukoliko je potrebno, dostavlja korekcije.

Indexing and Abstracting:

         

         

 

DOI: 10.53617/issn.2744-2047
ISSN: 1512-8784 (Print)
ISSN: 2744-2047 (Online)

Otvorenost

Časopis podržava politiku otvorenog pristupa i otvorene nauke/znanosti.

licence

Značenje

Ova licenca dopušta drugima da preuzmu Vaše djelo i da ga dijele s drugima pod uvjetom da Vas navedu kao autora/autoricu, ali ga ne smiju mijenjati ili koristiti u komercijalne svrhe.

IN MEMORIAM

dr. sc. Emir Avdagić

S golemom tugom opraštamo se od našeg kolege i prijatelja.

Dr. sc. Emir Avdagić je svojom stručnošću i posvećenošću doprinio uspostavljanju sistemskih rješenja u području obrazovanja odraslih u Bosni i Hercegovini. Rijetkom životnom radošću i osjećajem za ljude gradio je mostove među andragoškim zajednicama Regije i šire. Bio je jedan od pokretača časopisa Obrazovanje odraslih 2001. godine, glavni i odgovorni urednik u periodu od 2011. do 2012. godine, te stalni član Redakcije sve do danas.

Našeg uvaženog prijatelja i kolegu čuvat ćemo u najljepšem sjećanju zahvalni na doprinosu andragogiji i časopisu Obrazovanje odraslih, razgovorima i trenucima dijeljenja životne radosti.

Redakcija časopisa Obrazovanje odraslih

 

Prisjetit ćemo se članaka koje je dr. Avdagić objavio samostalno ili u koautorstvu u časopisu Obrazovanje odraslih:[1]

  • AVDAGIĆ, Emir. IIZ/DVV – Projekt u Bosni i Hercegovini = IZZ/DVV Project in Bosnia and Herzegovina / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 1–3 (2001), str. 23–27.
  • AVDAGIĆ, Emir. Pakt za stabilnost i permanentno obrazovanje = The Stability Pact and Permanent Education / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 2 (2002), str. 115–118.
  • AVDAGIĆ, Emir. Njemački kao strani jezik u obrazovanju odraslih = German as Foreign Language in Adults Education / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 2 (2003), str. 81–108. 194.
  • AVDAGIĆ, Emir. Prvi festival cjeloživotnog učenja u Jugoistočnoj Europi = The First Lifelong Learning Festival in South-Eastern Europe / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 3(2003), str. 117–120.
  • AVDAGIĆ, Emir. Informacija o izradi dokumenta „Strateški pravci razvoja obrazovanja odraslih u BiH” = Information about Making Document „Developing Strategies of Adult Education in B&H”/ Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 2 (2005), str. 107–109.
  • AVDAGIĆ, Emir. Obrazovanje odraslih kao podrška pripremi za životnu krizu izazvanu odlaskom u mirovinu = Education of Adults as a Support Considering Preparations for Life Crisis Caused by Retirement / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 1 (2008), str. 81–102.
  • AVDAGIĆ, Emir. CONFINTEA VI = CONFINTEA VI / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 1 (2009), str. 121–126. 338.
  • AVDAGIĆ, Emir. Internacionalna konferencija „Obrazovanje odraslih u Bosni i Hercegovini i Jugoistočnoj Evropi – doprinos miru i razvoju” = International Conference „Adult Education in Bosnia and Herzegovina and Southeastern Europe – Contribution to Peace and Development” / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 2 (2010), str. 15–25. 339.
  • AVDAGIĆ, Emir. XIII kongres Visokih narodnih škola SR Njemačke = 13th German Adult Education Conference / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 1 (2011), str. 13–20.
  • ALIBABIĆ, Šefika; AVDAGIĆ Emir. Razvojni elementi u strategijama obrazovanja odraslih = Development Elements in the Strategies of Adult Education / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 1 (2013), str. 33–52. Napomena: Tekst je preuzet iz časopisa „Pedagogija”. 1 (2012), Beograd.
  • AVDAGIĆ, Emir. Metodološki pristupi u istraživanju menadžmenta obrazovanja odraslih = Methodological Approaches of Research on Management in Adult Education / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 1 (2012), str. 25–46. 35.
  • AVDAGIĆ, Emir; ELLWANGER, Winfried. Menagement Models in Organisations for Adult Education / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 1, 2 (2017), str. 11 – 34. Napomena: Tekst je preuzet iz zbornika „International Perspectives in Adult Education (IPE) 78: Adult education centres as a key to development – challenges and success factors”, str. 179–201.
  • ČERKEZ, Anes; AVDAGIĆ, Emir. Funkcija marketing menadžmenta u organizacijama za obrazovanje odraslih = Function of Marketing Management in Organisations for Adult Education / Obrazovanje odraslih: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu. 1 (2018), str. 49–72.

[1] Preuzeto iz Bajrić, Arijana i Hajdarpašić, Lejla,  Bibliografija časopisa ”Obrazovanje odraslih”: Časopis za obrazovanje odraslih i kulturu (2001-2018). Časopis Obrazovanje odraslih, 2, XVIII/2018, 135-196.

Besplatne grafičke strelice, preuzmite besplatne isječke, besplatne isječke - OstaloBesplatne grafičke strelice, preuzmite besplatne isječke, besplatne isječke - OstaloBesplatne grafičke strelice, preuzmite besplatne isječke, besplatne isječke - Ostalo

Časopis Obrazovanje odraslih uvršten u ERIH PLUS bazu

Sa velikim zadovoljstvom objavljujemo da je časopis Obrazovanje odraslih uvršten u Erih Plus bazu (The European Reference Index for the Humanities and Social Sciences). Ovo je rezultat standardizacije i usklađivanje bibliografskih elemenata časopisa sa visokim kriterijima kvaliteta.

 

Obrazovanje odraslih izlazi od 2001. godne kao jedini andragoški časopis u Bosni i Hercegovini i jedan od nekoliko u regiji jugositočne Evrope. U časopisu se objavljuju izvorni naučni, pregledni i stručni članci, te prikazi knjiga i izvještaji sa konferencija.

 

Koristimo priliku da pozovemo istraživače na saradnju slanjem radova za objavljivanje u časopisu Obrazovanje odraslih. Poziv za jesensko izdanje dostupan je putem linka: https://ccu.bkc.ba/en/pozivno-pismo-casopis-obrazovanje-odraslih-2023/

 

Redakcija časopisa Obrazovanje odraslih 

U BKC-u pripremna nastava za polaganje eksterne mature za osnovce od 26. 05. do 12. 06. 2023.

Poziv dragim maturantima za upis na pripremnu nastavu za polaganje eksterne mature u školskoj 2022/2023 godini!

Cijene po nastavnom predmetu: BHS jezik i književnost – 45KM, Matematika – 45KM, Engleski jezik – 45KM.

Ukoliko pohađate pripremnu nastavu za sva tri predmeta cijena iznosi 115KM. Trajanje: 26. 05. – 12. 06. 2023.

Prijave do: 23. 05. 2023.

Prijave na mailove: adnana.emirhafizovic@bkc.ba, amina.vanjo@bkc.ba,

na broj telefona: 033 407 654 ili direktno u prostorijama BKC-a.

Nakon dvije sedmice rada naših učenika i predavača, pripremna nastava za polaganje eksterne mature 2022/23, za upis u srednju školu uspješno je završena 12.06.2023. godine. Nastava je realizovana u sklopu Centra za cjeloživotno učenje, u organizaciji JU „Bosanski kulturni centar KS”.

Našim dragim budućim srednjoškolcima želimo mnogo uspjeha na polaganju eksterne mature i u budućem školovanju!

U cilju upoznavanja sa osnovnim procesima unutar sistema obrazovanja odraslih, organizacijom i programima koji se svrstavaju u različita područja obrazovanja odraslih, kao i prethodnih godina, u prostoru Centra za cjeloživotno učenje JU Bosanski kulturni centar KS, organizovana je i realizovana posjeta studenata Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, 23.11.2022. godine, u pratnji docentice dr. Amine Isanović Hadžiomerović.

Historijat, razvoj i rad JU Bosanski kulturni centar KS predstavila je Adnana Emirhafizović, stručni saradnik za obrazovanje i nauku.

Studenti su obišli unutrašnje prostore ustanove i posjetili izložbu fotografija pod nazivom ”Bruce Dickinson, Live, BKC Sarajevo, 14. decembar 1994.” autora Milomira Kovačevića – Strašnog.

Istoga dana, u prostoru Centra za cjeloživotno učenje studentima je prezentiran i rad DVV Internationala – Ureda za Bosnu i Hercegovinu.

U ponedjeljak, 31. 05. 2021. godine, kao i prethodnih godina, u cilju da studenti saznaju što više o praktičnom obrazovanju odraslih, predstavnice JU BKC KS, Edina Arnautović, v.d. direktorica i Adnana Emirhafizović, stručni saradnik za obrazovanje i nauku, na poziv prof. Mirjane Mavrak gostovale su na predmetu Andragogija i Obrazovanje odraslih. Održale su kratko predavanje i prezentacija putem zoom platforme, za studente II i III godine Odsjeka za pedagogiju Filozofskog fakulteta Univerziteta u Sarajevu, njih 72.

Poštovane kolegice i kolege,

obavještavamo Vas da je objavljen novi broj časopisa Obrazovanje odraslih: https://ccu.bkc.ba/journals/1-2023/

Koristimo priliku da obavijestimo autore koji žele poslati svoje priloge za svezak XXIV, da je rok za slanje radova 30.09.2024. godine. Poziv za dostavljanje radova dostupan je putem linka: https://ccu.bkc.ba/pozivno-pismo-casopis-obrazovanje-odraslih-2024/

S poštovanjem,

Redakcija časopisa Obrazovanje odraslih

POZIVNO PISMO

za dostavljane radova za izdanje časopisa Obrazovanje odraslih u 2024. godini

SLANJE ČLANKA

Najnovije izdanje

1/2023



Preuzmi posljednje izdanje

JU „Bosanski kulturni centar Kantona Sarajevo“ je osnovala Centar za cjeloživotno učenje uz finansijsku i savjetodavnu podršku partnera DVV-International Ured za BiH. Centar za cjeloživotno učenje je nastao kao rezultat i potreba uvođenja obrazovanja odraslih u zakonske okvire, koje podrazumijeva upis Centra za cjeloživotno učenje u Registar organizatora obrazovanja odraslih u Kantonu Sarajevo, što bi bilo u skladu sa Zakonom o obrazovanju odraslih KS.

Cjeloživotno učenje je najbolji odgovor na zamjenu koncepta doživotnog radnog mjesta konceptom doživotno potrebnog znanja, vještina i kompetencija. Promjena koncepta je uvjetovana svakodnevnim povećanjem novog znanja i sve bržim zastarjevanjem postojećeg, ali i potrebom prilagođavanja postojećih nespecifičnih znanja, vještina i kompetencija zahtjevima izmijenjenih radnih mjesta. Učenje kroz cijeli život postaje mnogo više od ekonomskog pitanja, jer viši nivo obrazovanja i kontinuiranog učenja, koje je dostupno svima, predstavljaju bitan preduslov za reduciranje nejednakosti i preveniranje marginalizacije pojedinca ili grupe.

Ciljevi:

  • Omogućiti građanima veću konkurentnost na tržištu rada organizacijom različitih dužih i kraćih obrazovnih programa
  • Jačanje društvene uključenosti građana
  • Razvijanje individualnih potencijala kod svakog polaznika
  • Umanjivanje marginalizacije ugroženih skupina društva (nezaposleni, osobe treće životne dobi, osobe sa poteškoćama u razvoju i invalidna lica, žene, mladi i sl.), te poboljšanje njihovog ekonomskog stanja.